Základní škola a Mateřská škola Všeň, příspěvková organizace

Vv 4.,5. ročník 

Nejdůležitější pro výtvarnou činnost je chuť tvořit, která dětem v těchto ročnících rozhodně nechybí. Pro začátek školního roku jsem zvolila projektovou výtvarnou výchovu, kdy si děti vymyslely dílo, které chtějí tvořit (z různých výtvarných oblastí, různými technikami) a na tomto díle pracují. Vytváří kresby i malby, keramiku, díla z přírodnin či např. řezbářskou činnost. 

Po dokončení díla nám jej každý umělec může představit a sdělit nám podrobnosti z jeho tvorby-inspitace, námět, složitost výroby, radost z výtvorů a pod.

 

Pracovní činnosti 4.,5. ročník

Pracovní činnost jsme se začátkem školního roku zahájili na školní zahradě hrabáním sena, úklidem větví z pořezaných stromů  v sadu, sběrem jablek a moštováním.  Odměnou nám všem je příjemný pobyt na poklizené školní zahradě a mošt, který jsme sami vyrobili. 

V některých hodinách se nám pracovní činnosti prolínají s výtvarnými projekty – řezbářství, práce s přírodninami, truhlářství či výroba podzimních ozdob. 

 

Pracovní činnosti 1.,2.,3. ročník

Pracovní činnosti jsme stejně jako s vyššími ročníky zahájili úklidem školní zahrady, hrabáním pokosené trávy a úklidem větví z pořezaných stromů. Také jsme posbírali jablka a následně z nich udělali mošt a křížaly. Děti porozuměly velmi dobře důležitosti těchto činností a byla v jejich práci znatelná chuť  mít hezké prostředí školní zahrady i radost z dobře vykonané práce a lahodného moštu.

Učí se pracovat s nářadím i nástroji bezpečně, ale také účinně i týmově.